۱۳۹۰ تیر ۲۶, یکشنبه

تجاوز رسمی نیروهای نظامی ایران به خاک کوردستان عراق به بهانه‌ی جنگ رسمی با نیروهای نظامی پژاک


پس از درگیری‌های مختلف و پراکنده در این چند سال گذشته بین نیروهای شاخه‌ی نظامی حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک) و نیروهای نظامی ایران که به تناوب یا در خاک ایران صورت می‌گرفت و یا در خاک کوردستان عراق، سرانجام   با ورود غیر قانونی و از نظر عرف بین‌‌الملل، تجاوز به خاک کشوری دیگر، از بامداد روز گذشته تا اخرین ساعات دیشب، جنگی  رسمی میان این نیروها در خاک کوردستان عراق آغاز شد.

بنا به گزارش‌های منتشر شده نیروهای نظامی ایران رسما به خاک کودرستان عراق تجاوز نظامی را آغاز کرده‌اند و  جنگی تمام عیار را با بهره گیری از تجهییزات سنگین نظامی هم‌چون توپ و تانک و هلی کوپتر، علیه این نیروها آغاز‌کرده‌اند.

با توجه به خبرهایی که سایت‌های خبری کوردی منتشر کرده‌انداین جنگ از بامداد روز گذشته یعنی ۱۶ جولای ، آغاز شده است و تا این لحظه بیش از ۲۰ کشته و نزدیک به ۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

این سایت‌های خبری که سابقه‌ی موثقی در پوشش اخبار مربوط به حزب حیات آزاد کودرستان (پژاک) و نیز حزب کارگران کوردستان(پ، کا، کا) دارند، اعلام کرده‌اند که نیروهای  نظامی ایران از منظقه ی سردشت و  پیرانشهر وارد خاک کودرستان عراق شده‌اند.

به گزارش سایت خبری ««فرات نیوز» نیروهای نظامی ایران از منظقه‍‌ی پیرانشهر و سردشت وارد منطقه ی «دولا کوکی»  شده‌اند، که در  شرق مرزهای حکوکت اقلیم کوردستان عراق واقع شده است،
 از سوی دیگر سایت خبری « چتر نیوز» نیز در خبری مدعی شده است که در این جنگ که در بامداد روز ۱۶ حولای آغاز شده است  در منطقه‌ی دولاکوکی تا لحظه ی مخابره‌ی خبر ۲۰ نفر از نیروهای نظامی ایران جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. این سایت‌های خبری تا به این لحظه آماری از تلفات نظامی نیروهای پژاک هیچ آماری منتشر نکرده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری« پیامنیر» در هنی روز خبری را به نقل از دهدار یکی از روستا‌های مرزی کوردستان عراق منتشر کرده بود۷ مبنی بر این‌که نیروهای نظامی ایران ۷۲ ساعت به مردم  منطقه مهلت داده‌اند که منطقه را خالی از سکنه کنند و گرنه مسئولیت هر پیامدی با خود مردم خواهد بود.
اما در حالی که مردم کشاورز و دامدران محلی هنوز فرصت ۷۲ ساعته شان سر نیامده بود۷ با حمله‌ی نیروهای نظامی ایران مواجه شده‌اند و جنگ میان این نیروها و نیروهای  نظامی پژاک معروف به (ه.ر.ک) گرفته است.
لینک‌های خبری
:http://www.chatrpress.com/Detail.aspx?id=5228&LinkID=3
http://ku.firatnews.com/index.php?rupel=nuce&nuceID=16455
http://peyamner.com/details.aspx?l=3&id=240559
عکس: از سایت چتر نیوز

0 comments:

ارسال یک نظر