۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

لطفا فیلم بوسه‌ی دو انسان در آسانسور را که منتشر شده، نه نگاه کن نه تکثیر کن. ریپورتش کنیم تا حذف شود.


لطفا دست نگه دارید!!!!!

لطفا فیلم بوسه‌ی دو انسان در آسانسور را که منتشر شده، نه نگاه کن نه تکثیر کن. ریپورتش کنیم تا حذف شود.

پیش نوشت:
مهم این است که تفکری وجود دارد که بر این باور است که حق دارد وارد زندگی خصوصی مردم شود. مهم این نیست این تفکر مربطو به وزیر یک دولت استبدادی است یا مربوط به کسانی که به گمان خودشان مخالف چنین حکومت استبدادی هستند. آن وقت هیچ امنیت و تضمینی وجود ندارد که همین تفکر که امروز مدعی اپوزیسیون بودن است فردا که به قدرت رسید همین تشخیص را ندهد در مورد دیگران و مخالفان‌اش که باید وارد زندگی خصوصی‌شان شد و در آن دخالت کرد و از آن فیلم گرفت و آن را نیز منتشر سازد» هیچ تضمینی وجود ندارد .. هیچ تضمینی . مهم مخالفت با چنین تفکری است.»

متاسفانه فیلمی در فضای وب منتشر شده است. که حاوی نوازش عاشقانه‌ی یک زن و مرد در یک آسانسور است. که به این بهانه دست به دست می‌شود که مدعی هستند مردی که در فیلم است «‌کامران دانشجو وزیر علوم دولت اخمدی نژاد» است.
از همین اینجا به عنوان کسی که فیلم را دید و متاسفانه طوری روی آن توضیح داده بودن فکر کردم ماجرایی همچون ماجرای دانشگاه زنجان است، اما اصلا این طوری نیست رابطه کاملا معلوم است از روی رضایت هر دو طرف است و اگر خاطی این وسط وجود داشته باشد فرد یا افرادی هستند که فیلم را گرفته اند و منتشر کرده‌ند. از همین جا و از همین تریبون هم اعلام می‌کنم اصلا حتا کنجکاوی هم نکنید حتا شما «‌ملت عاشق صحنه» باور کنید حتا یک صحنه‌ی قابل عرض در آن وجود ندراد جز این که آدم شرمسار می شود از این که ناخودآگاه بغل کردن دو انسان را نگاه کرده است و وارد رابطه‌ی انسان‌هایی شده است که نمی‌دانیم کیستند و به فرض هم بدانیم باز هم ما چنین حقی نداریم. باور کنید


به فرض که فیلم مربوط به کامران دانشجو باشد. چه مجوز اخلاقی عرفی سیاسی و فرهنگی و مبارازتی، مذهبی و طبقاتی و جنسیتی و..... به ما اجازه می‌دهد که این فیلم را منتشر و تکثیر کنیم.

حداقل آن‌چه در فیلم مشخص است این است که آن خانم با رضایت کامل با ایشان در آسانسور ایستاده است. حتا اگر کامران دانشجو دشمن شماره‌ی یک ما باشد باز هم ما حق نداریم رابطه‌ی خصوصی وی را آشکار کنیم. «‌خصوصی سیاسی است » را این گونه اشتباه نگیریم. اصلی ترین شکل ناموجه این کار این است آن خانمی که در آن فیلم هست با کدام مجوز اخلاقی،عرفی،سیاسی، مبارزاتی ما باید رابطه‌ی خصوصی‌اش از دید همگان بگذرد. به من و شما و هیچ کس دیگر ربط ندارد که یک زن دلش بخواهد با مردی رابطه داشته باشد که ما از او خوش‌مان نمی‌آید. هیچ ربطی به هیچکس ندارد حتا به شما دوست عزیز..
آیا تا به حال بازجوها تحت فشارت نگذاشته‌اند که « فیلم سکسی‌ات را داریم پخش می‌کنیم»؟ اگر نگذاشته‌اند تا به حال نشنیده‌ای این را از سوی کسان دیگر؟ آیا این کار ما دقیقا کپی همان کار آن‌ها نیست برای تحت فشار قرار دادن افرادی که با آن ها مخالفیم.
آن هم در ویدوییی که هر دو نفر کاملا معلوم است با رضایت کامل همدیگر را می‌بوسند و اتفاقا زن برخورد خیلی مهربانی با مرد دارد... این نشانه‌ی این است هیچ جنبه‌ی اجباری در آن نیست...

چندین سال پیش به یاد داریم که ویدیویی از منتسب به هنرپیشه‌ای زن ایرانی منتشر شد. یادم می‌آید بعد این که خیلی ها نگاه کردندو تمام نفرت و حشریت و هوس خود را با فحش نثار آن ویدیو و آن هنرپیشه کردند چندان که ا مرز خودکشی هم پیش رفت. اما بعدها خیلی ها قیافه و هیئت روشنفکری می‌گرفتند و از ایشان دفاع می‌کردن و از حق و حقوقی که از ایشان برای همیشه ضایع و تباه شد. امروز همین الان و در هین لحظه به جای منتشر کردن آن آن را در یوتوب و دیگر سایت‌ها ریپورت کنیم بلکه دیلیت شود.

آن خانم. آن مرد حوزه‌ی خصوصی اش به خودش ربط دارد. جز در مورادی که خشونت آشکاری اتفاق افتاده باشد و انتشار چنین مسائلی کمکی قطعی به پیشگیری از خشونت بکند ما حق نداریم هیچ رابطه‌ی خصوصی را آشکار کنیم. تکثیر کنیم و منتشر کنیم و به اشتراک بگذاریم.

--
پی‌نوشت: جواب به برخی ادعاها.
نخست مردی که در فیلم دیده می‌شود از نظر جسمانی و وزن و هیکل مشابهت زیادی با «کامران دانشجو» ندارد. بنابراین تمامی آن‌هایی که مدعی هستند چون طرف کامران دانشجو است و وزیر یک دول و حکومت مستبد و دیکتاتور و قاتل و... است ، ما حق داریم که این فیلم را منتشر کنیم. ابتدا باید توانایی تکنولوژیک و حقوقی این را داشته باشند که بتوانند ثابت کنند واقعا هویت افراد موجود در فیلم، همان کسانی هستند که آن‌ها ادعا می‌کنند.

دوم: به فرض که کامران دانشجو باشد. هویت زنی که در فیلم وجود است و نوع رابطه‌ی آن‌ها نیز بر ما مشخص نیست. ما به فرض این‌که این حق غلط سیاسی را برای مبارزه با کامران دانشجو برای خویش قائل باشیم، چه مجوزی نسبت به حوزه‌ی خصوصی آن انسان دیگر در فیلم داریم.
سوم: باز هم تکرار می‌کنم این که نوشته می‌شود بگذار رسوا شوند تا معلوم شود خودشان به چه کارهایی مشغول‌اند؟!!! کدام رسوایی و کدام آبروز ریزی مگر خود شما دوست عزیز خانم عزیز آقای عزیز برایت پیش نیامده که کسی را که دوست داری در آسانسور بوسیده باشی. آیا بغل کردن و دوست داشتن و بوسیدن کسی که با رضایت خود شما انجام می‌گیرد « نشانه‌ی رسوایی» است از دید حضرت عالی که می‌خواهی با آن مردم و به گمان خودت قاتلین و ... رسوا سازی؟!! هیچ فکر کرده‌ای این نوع استدلالات نوع تفکر خودت را نسبت به روابط انسانی آشکار می‌کند.
چهارم. فرض آخر این می‌تواند این باشد که یان رابطه خارج از قاعده‌ی عرفی و اخلاقی است و به فرض رابطه‌ی دوم و یا چندم آقایی باشد که ما اصلا مطمئن نیستیم که وی هست و یا نیست اما باز هم به فرض درست بودن تئوری ما، وقتی رضایت دو طرف وجود دارد ما نمی‌توانیم آن را منتشر کنیم . این مسئله به خانواده‌ی خود آقای دانشجو و همسر ایشان و آن خانم مربوط است و لا غیر.
ما حق داریم و باید متقد و مخالف « حق چند همسری یک طرفه برای مردان» باشیم. اما حق نداریم ویدیو برداریم و فیلم روابط خصوصی زندگی افراد را منتشر کنیم.
پنجم دقت کنیم که تمامی آن‌چه که حتا قرار است روی آن بحث کنیم و اثبات یا ردش کنیم هیچ جا اثبات نشده است. بنابراین به قول یک دوست « وارد نشدن در رابطه‌ی خصوصی انسان‌ها نشانه‌ی شخصیت شماست »!!

اگر با محتوای این نوشته موافقید لطفا به جای دنبال فیلم گشتن و نشستن و دیدن بیهوده و غیر اخلاقی آن ، این نوشته را به اشتراک بگذارید.

24 comments:

علی مصلخی گفت...

آقا شهاب عزیز! دست مریزاد! بسیار به جا عالی و دقیق.
اما با فرض وجود اینکه دقیقا این آدم وزیر علوم هم باشد، آنچنانکه شما دقیقا توضیح داده‌اید هیچکس حق سرک کشیدن و ورود و نشر و تمسخر آن را نداشته است. اما جدای از آنکه شخص مورد نظر اصلا از نظر چهره و هیکل شباهتی به ایشان ندارد، اصلا نحوه ورود و خروج و قرار گرفتن آنها نشان می‌دهد که دو انسان معمولی هستند، نه یک وزیر که همه رفتارش زیر ذره‌بین است و هنگام حضور در مجامع عمومی مردم نسبت به حضور آنها واکنش نشان می‌دهند.
واکنش یکی دونفر همراه با این دو نفر نشان می‌دهند که دو زن و مرد معمولی هستند.

ناشناس گفت...

ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ ﺣﺮﻑ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﺻﺤﻴﺢ اﺳﺖ ﻛﻬﻤﻴﻠﻴﻮﻧﻬﺎ اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﻪ. ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻻﻳﻞ ﻣﺤﻜﻮﻡ و ﻣﺠﺎﺯاﺕ ﻧﺸﻮﻧﺪ. ﻣﻦ اﻳﻦ ﻓﻴﻠﻢ ﺭﻭﻧﺪﻳﺪﻡ وﺩﺗﺒﺎﻟﺸﻢ ﻧﺒﻮﺩﻡ ﻭﻟﻲ ﺑﻌﺪﻱ اﻳﻦ ﻣﻂﻠﺐ ﻣﻴﺮﻡ ﺩﻧﺒﺎﻟﺶ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﭼﻴﻪ

artickatabary@yahoo.com گفت...

غلط کردی که حذف شود
به هیکل خودت خندیدی که حذف شود
به قبر امامت خندیدی که حذف شود
اگر هر کس دیگری هم در آسانسور و خیابن اجازه انجام این کار رو با خانومش، دوستش، همکارش یا هر کس دیگری داشت، حرف تو درست بود. اما خود تو بهتر میدونی که سگان هر این حکومت نه تنها در ظاهر این کار هارو بد میدونن بلکه بار ها و بارها جوانان بی گونه این مملکت رو به خاطرچیز هایی به مراتب پیش و پا افتاده تر از این عذاب دادند و میدهند.
قبل از اینکه فیس و افاده روشنفکری بیای ی کم فکر کن که آیا تنبیه این چنین حرمزادیی به نفع جامعه هاست یا نیست...شیاد هم خودت یکی از انهای که ی تپه ان ریش میزاری مردم رو معزه میکنی اما کثافات از زندگیت و خونوادت میباره؟ اره حتمن یکی از اونایی
...

شهاب الدین شیخی گفت...

اقای مصلحی عزیزم
راستش فکر می‌کنم قیاس معل الفارق است قیاس جامعه‌ی ما با جوامع آزاد. وقتی در جوامع آزاد شما در خیابان هم می‌بینیند دو نفر همدیگر را می بوسند آنقدر برای مردم عادی است که کسی نمی ایستد نگاه کند و البته اگر هم بیاستی نگاه کنی یا به چنین انسانی بی محلی می کنند و دیگران به کسی که ایستاده است و نگاه می‌کند با دیده‌ی بی احترامی نگاه می‌کنند نه به آن‌ها که می بوسند و این نشانه‌ی ندید و پدید بودن و بی کلاسی و خارج عرف رفتار کردن است.
دوما این که ما در جامعه‌ای به سر می بریم که بوسه در هیچ کجایش آزاد نیست تا بگوییم فرق دارد.
این وبسیدن هم از طریق دوربین مخفی های بریخ آسانسور ها به دست آمده که فیلم برداری از آن برای امنیت انسان ها ست نه بی امنیت کردن شان.
در هر شکلی مقایسه معل الفارق و معل فارغ است
بحث من این مسئله‌ی اجتماعی است که ما عادت کنیم سرک نکشیم و هم چنان پارگراف اول نوشته ام رو دوباهر دعوت می کنم بخوانید.
مهم این است که چنین تفکری وجود داشته باشد... مهم نیست در اختیار من اپوزیسیون باشد یا فلان کسکس پزیسیون و ویزیر و حاکم و ... چه تضمینی وجود دارد من وزیر شدم همین رفتار را با دیگران نکنم وقتی خودم را توجیه می کنم حق دارم زندگی خصوصی مردم را بر اثر فشارهای سیاسی منتشر کنم

شهاب الدین شیخی گفت...

@ artickatabary@yahoo.com
برای شما متاسفانه جوابی ندارم... موفق باشید.:)

ناشناس گفت...

توجه به حرف گاگول ها نکن. حرف بسیار درستی زدی. آفرین.

ناشناس گفت...

منم برای تو متاسفم آقای نویسنده که چشمتو رو حقایق جامعه بستی و ادای روشن فکری درمیاری!
گذشت اون دوره ای که این لفظ قلم حرف زدن ها جواب بده برادر!!!!!

ناشناس گفت...

دعا میکنم تمام دین ها از روی کره زمین نابود بشن"

تا همه بفهمن شناخت خدا نیاز به شناخت یک دین نمیشه

ناشناس گفت...

آقا ، این مملکت واسه ی همین چیزا به جایی نمی رسه چون چیزایی که مهمه ، مهم نیست و چیزایی که مهم نیست مهمه، با دیدن این فیلم حتی انتشار اون هم چیزی عوض نمیشه ، این رابطه ی توی چارچوب خصوصی اتفاق افتاده ربطی به من و شما هم نداره ، هموطن من که دم از دموکراسی می زنی دم از آزادی می زنی تو که از همین الانش داری بین ادم ها فرق میذاری وای به حال موقعی که پست و مقام در اختیارت باشه. مشکل ایران دقیقا همینه که هر کسی به خودش حق می ده از حق حرف میزنه . متاسفانه جامعه ی ایران مریض شده و دو دسته ی تندرو باعث میشن که این اوضاع تو مملکت باشه یکی تندرو های به ظاهر مذهبی و دسته ی دیگه تندروهای به ظاهر روشنفکر که نمونش همون بالا کامنت گذاشته ، ادبیات آدم نشون دهنده ی طرز تفکرشه

میثم گفت...

داداش میگم اگه لطف میکردی یه نموره با زبون اسون تر مینوشتی ما هم این جوابی که دادی حالیمون میشد میدونیم سواتت بالاست ولی دو ساعت الان باید دهخدارو باز کنم بینم این کلمه معل فارق چیه مارو هم دریاب اخه

Unknown گفت...

امیدوارم بری کهریزک و فیلمت هم بیاد روی یوتیوب خواهشا زر زر روشنفکری نفرمایید چون اگر این فیلم مربوط به یه مخالف دولت بود همین کامران خان جرش میداد با همین فیلم چرا نگاه نکنیم و اجازه بدیم این آشغال راس کار باشه ؟ اگر واقعا خودشه چرا جواب نده؟ کلینتون با اون عظمت مجبور شد بیاد بگه چه گهی خورده من فکر کنم شما از اون ماله کشهای خایمالی

Unknown گفت...

هه هه اول میبینی بعد انتشار میدی؟ آقا جان برو تمرین آزادی عقیده کن بجای زر زر روشنفکرانه (میتونی هر قدر میخوای به من توهین کنی و ممنون هم میشم ازت نظر شماست و محترمه)

ناشناس گفت...

علت علاقه مردم به اين مسايل، نهي آن‌ها از طرف همين افراد است.

ناشناس گفت...

حرف های شما کاملا محترم و بخش زیادی هم صحیح، فقط من متوجه نشدم که خود شما چرا فیلم رو دیده بودید؟
البته اینکه فیلم رو کسی ببینه یا نبینه هم کاملا مربوط به خودشه به نظر من، ولی با توجه به اینکه شما دلایل زیادی مطرح کردید، بهتر نبود قبل از دیدن فیلم به این نتایج می رسیدید و نه بعدش؟

شهاب الدین شیخی گفت...

دوست ناشناس آخری یعنی همین کسی که سوال کرده‌اید چرا فیلم را دیدم. اگر مطلب را کامل می‌خواندید. نوشته بودم. به خاطر این که من توی فیس بوک وقتی دیدم اولا متسافانه از سوی دوستان موجهی دیدم و نوشته بود رسوایی کامران دانشجو در بهره برداری سکسی و.... من واقعا فکر کردم ماجرایی مثل قضیه دانشگاه زنجان است و دیگر از اواخر فیلم دیدم تکرار همان است ندیدم.
من اصلا دیدن فیلم بوسه و معاشقه و حتا نه ابایی ندارم نه کسی را منع می کنم نه تشویق می کنم. اما فکر می کنم ما خودمان باید یاد بگیرم که وقتی یک مسسله خصوصی است نگاه نکینم..... اینهایی هم که می گویند آسانسور خصوصی نیست.. آسانسور خصوصی نیست اما در ایران همه‌ی روابط عاشاقنه و خصوصی ما معوملا در جاهایی انجام می یگرد که فکر می کنیم دید ندارد... وگرنه فکر نکنم در ایران مردم همه تو آسانسور مثل اروپا و آمریکا دوست دختر یا معشوق یا همسرشان را ببوسند....

ناشناس گفت...

من ندیدم و هیچ علاقه ای هم به دیدن ندارم ولی از شما تشکر میکنم،اگر ما هم بدریم فرق ما با گرگ چیه؟به امید ایران ازاد و ایرانی غوطه ور در فرهنگ

ناشناس گفت...

در کل باهات موافقم . دانلودش کردم قبلا اما الان پاکش میکنم

ناشناس گفت...

از یک طرف می گی نرید ببینید و از طرف دیگه خودت رفتی دیدی اونم با جزئیات و دقت تا ببینی کامران دانشجو هست یا نه

ناشناس گفت...

آقای عزیز مطلبت عالی بود.یک کوچولو از ظرفیتهای اندیشیدن بعضی کامنت گذاران بالا تر بود برای همین فحش هم خوردی...اما ایران به اندیشه هایی مثل تو نیاز داره ادامه بده دوست عزیز

ناشناس گفت...

آقای شیخی در مطلبی که به تاریخ 22 فرودین در روز آنلاین با عنوان تجمعات خیابانی منتشر کردی 2 ایراد دیدم که نمی دونستم کجا بهت بگم!اینجا میگم. 2 تا تجمع مهم رو فراموش کردی در وقایع نگاری تجمعات نام ببری که اهمیت بیشتری از 22 خرداد 90 داشتند.1: تجمع در بهارستان روبری مجلس به علت تحلیف یا تنفیذ (یادم نیست) که به بازداشت مرحوم هاله سحابی (با آن اعلامیه معروف در دستش) منجر شد( شاه هم صدای مردم را دیر شنید) 2: تجمع در مسجد قبا و خیابان های اطراف که فکر کنم 7 تیر 88 بود.
مطلبت کامل و دوست داشتنی بود.

ناشناس گفت...

عالی...

ناشناس گفت...

عالی.

ناشناس گفت...

مرسی خیلی خوب بود:)

ناشناس گفت...

خیلی خوب بود !مرسی.

ارسال یک نظر