۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

احسان فتاحیان بامداد امروز در زندان مرکزی سنندج اعدام شد.

سر انجام با همه ی تلاش هایی که از سوی مجامع و شخصیت های حقیقی و حقوقی مدافع بشر داخلی و بین اللملی برای جلوگیری از اعدام احسان فتاحیان صورت گرفت، اما این تلاش ها نتیجه ای در بر نداشت و بامداد امروز احسان فتاحیان در زندان مرکزی سنندج اعدام شد.


به دلیل عدم اجازه ورود به کسانی که به زندان سنندج مراجعه کرده بودند آن ها ساعت 8 و نمی صبح شاهد خروج جنازه ی احسان فتاحیان بودند که آن را به  سردخانه تحویل داده اند. مقامات زندان به خانواده ی احسان گفته اند که می توانند روز جمعه جنازه را تحویل بگیرند.
احسان فتاحیان زندانی سیاسی کورد، جوان 28 ساله ای بود که در دادگاه بدوی به اتهام محاربه از طریق عضویت در احزاب اپوزیسوین کورد به 10 سال زندان محکوم شده بود. اما در کمال ناباوری حکم وی در دادگاه تجدید نظر، که با اعتراض دادستان رو به رو شده بود، از 10 سال زندان به اعدام تبدیل شد.با انتشار خبر اعدام احسان فتاحیان موجی از تلاش مدافعان حقوق بشر در ایران و جهان شکل گرفت اما همه ی این تلاش ها ناکام ماند و سر انجام بامداد امروز وی اعدام شد.

مطلب مرتبط:
تا اجرای حکم اعدام فقط چند ساعت مانده- آیا احسان فتاحیان اعدام می شود؟
http://shahabaddin.blogspot.com/2009/11/blog-post_11.html

3 comments:

ناشناس گفت...

khodaya shashidam be on ghedasatetttttttttt

ناشناس گفت...

در جهان اجتماعي هر جنبش و حركتي كه منافع طبقه سرمايه دار يا به گفته ماركس" گرگهاي ادم خوار"را تهديد كند دولت چهره وحشيانه اش را به دفاع از اين طبقه بكار ميگيرد.

ناشناس گفت...

به امید دمیدن آفتاب برابری و آزادی
زنده باد سوسیالیسم
زنده باد احسان
زنده باد شهیدان
زنده باد گلهای سرخ سرزمین سیاهی

ارسال یک نظر