۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

سپاهان فوتبال را برای فوتبال و مردم بازی کرد به دور از دنیای سیاست


چند سال پیش در بازی تیم فوتبال آژاکس آمستردام، با یک تیم دیگر که الان اسمش یادم نیست، زمانی که  بازیکنان توپ را به رسم فیر پلی   بیرون انداخته بودند بعد که تیم حریف توپ را  می خواستند به حریف واگذار کنند اما بدون دخالت بازیکنان توپ درون دوازه قرار گرفت.بازیکنان آژاکس بازی رها کردند تا توپ تیم مقابل که گلی اتفاقی و بر خلاف جریان بازی را خوده بود جبران کند و توپ آن ها هم گل شد و بازی با نتیجه ی مساوی ادامه پیدا کرد....
امروز در جریان بازی تیم فوتبال « سپاهان اصفهان» و «التصر امارات» زمانی که بازی متوقف شده بود از سوی داور، بازکین تیم سپاهان انگار سوت توقف بازی را نشنیده بود و توپ را دنبال کرد و مدافعان و بازیکنان تیم النصر کمی خشمگین از حرکت بازیکن تیم سپاهان به سوی او حمله بردند و دروازبان با این که روی بازیکن تیم سپاهانی خطا کرده بود اما توپ به بدن بازیکن تیم سپاهان برخورد کرد و گل شد. داور در نتیجه ی مشورت با کمک داورهایش حرکت دروازبان تیم النصر را روی بازیکن سپاهان خطا ارزیابی کرد و پنالتی گرفت و دروازبان را نیز اخراج کرد.
اما وقتی بازیکن تیم سپاهان پشت توپ قرار گرفت . توپ را به صورت پاس برای دروازبان تیم النصر ارسال کرد تا از گل شدن آن جلو گیری شود. زیرا بازیکنان سپاهان به درستی می دانستند که آن توپ و آن خطا تنها بر اثر اشتباه بازیکنان دو تیم در درک از رفتار دوار به  وجود آمده بود. این حرکت شاید یکی از زیباترین و فیرپلی ترین حرکت های پیش آمده در  تمامی این سالیان در ورزش منطقه ی آسیا و خاورمیانه بوده است.
بازی ادامه پیدا می کند و  اتفاقا یک پننالتی درست و در جریان بازی برای النصر گرفته می شود اما دروازبان و مدافعان سپاهان توانستند  این پنالتی را مهار کنند و در ادامه هم با زدن دو گل دیگر بازی را با ببرند. بازی که هم اخلاق را بردند و هم فوتبال را.
زیبایی این حرکت زمانی نمایان می شود که در هفته های گذشته جدال لفظی و نیز جدالی اینترنتی بین کاربران فیس بوکی ایرانی با صفحه های مجازی عرب ها بر سر مناقشه ی سیاسی مالکیت جزایر سه گانه ی خلیج فارس پیش آمده بود.
گاهی ورزش به اندازه ی هنر می تواند در خلق زیبایی و تعالی انسانی  موثر باشد. 
اصغر فرهادی بعد از برنده شدن جایزه ی اسکار گفته بود فیلمش را برای سیاست مدارها نساخته است برای مردم ساخته است. امروز بازیکنان فوتبال  سپاهان نشان داند فوتبال را برای فوتبال و برای مردم بازی می کنند نه برای سیاست.. درود بر آن ها و بر آن ها مبارک باد این پیروزی واقعا شیرین
شین-شین

ویدیو را از اینجا ببینید:
http://footballitarin.com/video_page.php?id=1696

0 comments:

ارسال یک نظر