۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

محرومیت دو دانشجوی کورد از تحصیل

بنا به گزارش های رسیده از خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: هدايت غزالی و صباح نصری دو دانشجوی كُرد كه پس از تحمل يك سال و نيم حبس دی ماه سال گذشته از زندان آزاد شدند با حكم رسمی دانشگاه‌ از ادامه‌ی تحصيل بازماندند. اين دو دانشجو كه هر يك پيش از بازداشت مراحل پايانی تحصيل خود را در دانشگاه‌های علامه و تهران می‌گذراندند ،..



بنا به گزارش های رسیده از خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: هدايت غزالی و صباح نصری دو دانشجوی كُرد كه پس از تحمل يك سال و نيم حبس دی ماه سال گذشته از زندان آزاد شدند با حكم رسمی دانشگاه‌ از ادامه‌ی تحصيل بازماندند.

اين دو دانشجو كه هر يك پيش از بازداشت مراحل پايانی تحصيل خود را در دانشگاه‌های علامه و تهران می‌گذراندند و در آستانه‌‌ی اخذ مدرك خود قرار داشتند پس از آزادی از دانشگاه‌های محل تحصيل خود درخواست نمودند تا طبق روال قانونی امكان ادامه‌ی تحصيل آنان را فراهم آورند. اما مسئولان دانشگاه علامه‌ با عدم پذيرش اين درخواست اقدام به صدور حكم اخراج برای هدايت غرالی كردند و كميته‌ی موارد خاص دانشگاه تهران نيز با درخواست صباح نصری مبنی بر اخذ فرجه برای انجام دفاعيه مخالفت نمود.

بدين صورت در حالی كه هدايت غزالی تنها با گذراندن يك ترم می‌توانست تحصيل خود را در مقطع كارشناسی رشته‌ی روان شناسی پايان دهد و صباح نصری نيز با انجام دفاعيه موفق به كسب مدرك كارشناسی ارشد در رشته‌ی علوم سياسی گردد احكام صادره برای اين دو فعال كُرد مانع از اتمام تحصيلات‌شان شد.

گفتنی‌ست هدايت غزالی و صباح نصری از فعالان دانشجويی كه مسئوليت نشريه‌ی "روژامه" را نيز بر عهده داشتند تيرماه سال 86 در سنندج بازداشت و  پس از مدتی با انتقال به زندان اوين در دادگاه بدوی با اتهام "تبليغ عليه نظام" از طريق انتشار نشريه دانشجويی و شركت در تجمع غيرقانونی روز جهانی زبان مادری هر يك به دو سال حبس تعزيری محكوم شدند كه اين حكم در دادگاه تجديد نظر به يك سال و نيم كاهش يافت.

0 comments:

ارسال یک نظر