۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

"توهم توطئه ای" به نام رد صلاحیت کروبی برای چیست؟

اگرچه سخن گوی شورای نگهبان دیروز اعلام کرده بود که بررسی صلاحیت کاندیدها تا 5روز دیگر تمدید شد،امادی شب به طرز مشکوکی از این و ر آن ور خبر می رسید که مهدی کروبی ردصلاحیت شده است. به نظر شما این اتفاق چرا روی داد و چرا این حدس در مورد میر حسین جاری نمی شود و بیشتر طرفداران موسوی بر طبل رد صلاحیت کروبی می کوبند. به قول احمد زید آبادی فضای انتخابات سیال است و از این رو تحلیل های ما نیز سیال بنابراین فضای سیال انتخاباتی و نیز سیستم های نظارتی و فاقد نظارت قانونی هماننند شورای نگهبان و عدم شفافیت ها و انواع و اقسام توطئه چینی هایی که در جامعه ای مثل ایران احتمال روی دادن آن از سوی هر کدام از گروه ها هست به من می تواند این حق را بدهد که اندکی توهمی نظریه ای را طرح کنم نسبت به این که چرا بحث رد صلاحیت کروبی مطرح است....







اگرچه سخن گوی شورای نگهبان دیروز اعلام کرده بود که بررسی صلاحیت کاندیدها تا 5روز دیگر تمدید شد،امادی شب به طرز مشکوکی از این و ر آن ور خبر می رسید که مهدی کروبی ردصلاحیت شده است. به نظر شما این اتفاق چرا روی داد و چرا این حدس در مورد میر حسین جاری نمی شود و بیشتر طرفداران موسوی بر طبل رد صلاحیت کروبی می کوبند.

به قول احمد زید آبادی فضای انتخابات سیال است و از این رو تحلیل های ما نیز سیال بنابراین فضای سیال انتخاباتی و نیز سیستم های نظارتی و فاقد نظارت قانونی هماننند شورای نگهبان و عدم شفافیت ها و انواع و اقسام توطئه چینی هایی که در جامعه ای مثل ایران احتمال روی دادن آن از سوی هر کدام از گروه ها هست به من می تواند این حق را بدهد که اندکی توهمی نظریه ای را طرح کنم نسبت به این که چرا بحث رد صلاحیت کروبی مطرح است.

منتقدان کروبی که متاسفانه اکثریت شان در میان حامیان موسوی یافت می شوند  و اندکی هم کیهان، تنها برگ برنده ای که(به گمان خودشان )دارند پذیرفتن یک بار و تنها یک بار "حکم حکومتی "از سوی کروبی است. نهایت این امر هم این است که می خواهند به مردم بفهمانند که کاندیدای آن ها(میر حسین) فرد بهتری است. (حالا بماند که خود میر حسین چندبار در زمان ریاست اش بر دولت از حکم آیت ا... خمینی استفاده کرده اند)، زیرا این امکان وجود دارد که مهدی کروبی در موارد حساس حکم حکومتی را بپذیرد و مثلا از پیش بردن یک ایده ممناعت به عمل آورد.

حالا این امر به جای خود که آقای میر حسین خود در همین لحظه بارها بر پیروی مطلق اش از رهبری در هر شرایطی تاکید می کند و این پیروی با این لحن و تاکید، دیگر حتا نیازی به حکم و... نیز ندارد.اما داستان این رد صلاحیت  مهدی کروبی و فرضیه ی سیال من بر این باور است که،از آن جا که از توافق راست و چپ و نیروهای خط رهبری برکاندیدا توری و به پیروزی رساندن موسوی تحت هر شرایطی، شکی باقی نمانده است و ظاهرا رای رهبری بر این است که اگر احمدی نژاد قرار است نباشد هیچ گزینه ای اندازه ی موسوی مناسب نیست. بدون شک نه اعلمی گزینه ی مناسب و متوازن با دیدگاه های رهبری است و نه محسن رضایی و نه مهدی کروبی که دور قبل تاریخی ترین نامه را به آقای خامنه ای نوشت و فرزند ایشان را نیز مورد خطاب قرار داد.

از این رو اتفاقی که قرار است بیافتد این است که مهدی کروبی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شود. در آن صورت بدون شک مهدی کروبی هم اهل مماشات نیست و بر می دارد هر آن چه را که لازم باشد خواهد نوشت و بلوایی به پا خواهد شد .آن موقع آقای خامنه ای به حرمت روحانی بودن و سابقه ی بیشمار آقای کروبی در انقلاب و نظام  و ... "حکم"خواهد داد که ایشان تایید صلاحیت شوند. آن موقع دوباره آقای کروبی با حکم حکومتی رو به روست. این که اقای خامنه ای چنین حکمی را در مورد شخصی چون کروبی بدهد آن موقع ؛ نخست:در نظر مردم تبلیغ می شود که کروبی کاندیدای از پیش تعیین شده است ، نه موسوی و این امر باعث می شود که مردم تا حدی از وی روی گردان شوند  و دچار ریزش ارا شود. دوم این که تبلیغ می شود که اقای کروبی باز هم با حکم حکومتی آمده برای پیش بردن حکم های حکومتی بسیار در آینده .سوم این که سعی می کنند در این آشفته بازار نظرها را دوباره به سوی میرحسین اصول گرا جلب کنند و بگویند دیدید اقای کروبی کاندیدای از پیش تعیین شده است.

در چنین حالتی مهدی کروبی بر سر دوراهی باخت- باخت ی قرار می گیرد که، اگر بپذیرد با حکم حکومتی(همانند معین) وارد انتخابات شود یعنی دوباره تایید همه ی نظرهای مخالفان اش و اگر نپذیرد یعنی واگذار کردن رقابت به میر حسین. آیا این شایعه که از سوی طرفداران میر حسین مطرح می شود برای رد صلاحیت کروبی  چه منظوری را و چه هدفی را دنبال می کند؟

لینک های مرتبط: 1-حمايت از مير حسين، حمايت از اصلاح طلبي نيست

2-میرحسین،گزینه ی پنهان ِ توافق راست و چپ

1 comments:

حمایت حزب دمکرات از کروبی گفت...

http://beyan.info/Direje.aspx?C=Hewal&J=229

ارسال یک نظر