۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

پس از حمله به تجمع مردم در خیابان کریم خان زند، اعتماد ملی توقیف شد.


من دی شب یا در واقع بهتر است بگویم که امروز صبح یادداشتم را در مورد خبر توقیف شبانه ی اعتماد ملی که دی شب اتفاق افتاد٬نوشتم و خوابم برد. نزدیک های ظهر که بیدار شدم دیدم خبرداده اند که اعتماد ملی توقیف نشده است. همان موقع شک کردم به این خبر. و دیدید در پی نوشت یک این یادداشت نوشتم که باید منتظر ماند. اکنون اما خبر توقیف این روزنامه دوباره اعلام شد. به نظر من این تاخیر و این عقب نشینی چند ساعته به خاطر اخلال در تجمع مردم در مقابل دفتر روزنامه ی اعتماد ملی بود. که با توجه به وقایع نماز جمعه ی هفته ی گذشته و اعلام تجمع حزب الله در مقابل این روزنامه و پاتک مناسب کروبی مبنی بر این که اگر آن ها شنبه تجمع بکنند ما با روی باز می پذیریم و در عوض ما و طرفدران ما نیز روز 2 شنبه یعنی همین امروز، اقدام به تجمع خواهیم نمود.

آن تجمع حزب الله صورت نگرفت و شیخ نیز گفت ما نیز از تجمع خود صرف نظر می کنیم، اما دیروز مهدی کروبی با افشای سوابق برخی از ائمه ی جمعه، و نیز پرده برداری از ماجرای«ترانه موسوی» کاری کرد که دی شب نماینده ی دادستانی در چاپخانه با حکم توقیف موقت روزنامه از انتشار امروز آن جلوگیری به عمل آورد. اما وقتی با واکنش شبانه ی مردم در سایت ها و ماهواره ها و .. رو به رو شد و اعلام آمادگی مردم برای تجمعی که از قبل نیز زمینه ی برگزاری آن در اذهان مردم وجود داشت، به ناگاه خبرگزاری مهر،در یک اقدام تاکتیکی از سوی قاضی مرتضوی اعلام کرد که روزنامه توقیف نشده و و خودشان در چاپخانه مشکل داشته اند. اما نکته ی مشکوک از دید من این بود که خبرگزاری فارس که خبرگزاری اختصاصی و مطلع ازهمه ی جریانات جناح اصول گرا، در حوداث اخیر بوده است، هیچ خبری را در این زمینه منتشر نکرد. تا این که در ساعت15:46 دقیقه در خبری مشابه همان خبر خبرگزاری مهر ، نوشت که مرتضوی گفته در مورد «توبیخ اعتماد ملی» بعدا خبر رسانی خواهیم کرد. این خبر در حالی منتشر شده بود که به گزارش ادوار نیوز در تجمعی که در میدان هفت تیر و خیابان کریم خان زند توسط مردم صورت گرفته بود نیروهای گارد ویژه به مردم حمله ور شده و حدود15 نفر را بازداشت کرده اند. ظاهرا بعد از آن که نیروهای انتظامی امنیتی توانسته اند از تجمع و راه پیمایی مردم جلوگیر کنند و زمانی که از عدم شکل گیری تجمع مطمئن شده اند خبر توقیف این روزنامه را اعلام کرده اند.

اکنون و سرانجام خبر توقیف این آخرین رسانه ی اصلاح طلبی تایید و اعلام شد. این در حالی است که عده ای بر این باور بودند که محمد صادق لاریجانی رییس قوه ی قضاییه که همین امروز مراسم معذفه اش انجام گرفت از این توقیف جلو گیری نموده تا سابقه یک اری اش در روز اول با توقیف روزنامه آغاز نشده باشد. اما ظاهرا این تحلیل نیز نتوانسته از وقوع چنین حادثه ای ناگواری برای روزنامه نگاری اصلاح طلبی جلوگیری نماید.


لینک خبر فارس:http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8805261027

لینک خبر ادوار نیوز:http://advarnews.biz/humanright/9384.aspx


0 comments:

ارسال یک نظر