۱۳۸۷ اسفند ۱۷, شنبه

حکم اعدام فرزادکمانگر را متوقف کنید

نامه ی 48 تن از پارلمانتاران سوئد به هاشمی شاهرودی


در خصوص توقف حکم اعدام فرزاد کمانگر


پس از چند روز بی خبری از وضعیت فرزاد کمانگر، معلم محکوم به اعدام و نگرانی از اجرای حکم ایشان،....


نامه ی 48 تن از پارلمانتاران سوئد به هاشمی شاهرودی


در خصوص توقف حکم اعدام فرزاد کمانگر



پس از چند روز بی خبری از وضعیت فرزاد کمانگر، معلم محکوم به اعدام و نگرانی از اجرای حکم ایشان، 48 تن از پارلمانتاران سوئد در نامه ای به هاشمی شاهرودی، رئیس قوه ی قضائیه ی جمهوری اسلامی ایران، خواستار توقف حکم اعدام فرزاد کمانگر شدند.


 


این نامه که به ابتکار "جمعیت حقوق بشر کرد در اروپا" آماده و در صحن پارلمان قرار داده شده بود، به امضای 48 تن از پارلمانتاران سوئد از تمامی احزاب این کشور که در پارلمان نماینده دارند، رسیده است. در میان امضاکنندگان اسامی لاش اوهلی، دبیر کل حزب چپ سوئد؛ یاکوب یوهانسون، عضو کمیته ی اتحایه ی اروپا و آمنه کاکه باوه، پارلمانتار کرد سوئد، دیده می شوند.


 


در این نامه از هاشمی شاهردوی خواسته شده که از قدرت و توانایی خود جهت توقف اجرای حکم معلم کرد، فرزاد کمانگر، استفاده کند. در این نامه همچنین آمده است: ما و تمامی فعالین حقوق بشر در سرتاسر جهان، از شما می خواهیم که وظایفتان را در یک راه عادلانه و بیطرف به کار بگیرید.


 


شایان ذکر است این نامه از طریق فاکس و پست به دفتر هاشمی شاهرودی ارسال شده و به صورت رسمی نیز طی روزهای آتی به سفارت جمهوری اسلامی در کشور سوئد تقدیم می شود.

0 comments:

ارسال یک نظر