۱۳۸۷ مهر ۲۲, دوشنبه

نامه‌ي جمعي از نويسندگان شناخته‌ شده‌ي كرد برای درخواست و استقبال از از اتمام اعتصاب غذاي زندانيان س

 جمعي از نويسندگان  و روزنامه‌نگاران و دانشگاهيان و روشنفكران شناخته‌شده‌ي كورد، در نامه‌اي سرگشاده به زندانيان  اعتصاب كننده، ضمن اعلام حمايت خود ازاين اقدام دموكراتيك و توصيف آن چون حركتي رهايي‌بخش، اعلام كرده‌اند كه اين اعتصاب غذا مبارزه‌اي است براي دفاع از شان حيات معنادار.


 اين روشنفكران كه نامه‌شان را قبل از پايان دادن به اعتصاب غذاي زندانيان  در سايت خبري رنسانس منتشر كرده‌بودند در پايان  از زندانيان نيز درخواست كرده‌اند كه به اعتصاب خود پايان دهند.


متن كامل نامه بدين شرح است:


عزيزان شما سربلند شديد


اگر تصميم «حاكم» آن باشد كه از راه زنداني كردن جسم ،هستي ما را به يك هستي محض غارت شده از معنا و كيفيت تبديل و تا سطح حيات زيستي بيولوژيك تقليل دهد، اگر معناي سياست در جهان امروز از فرآيند تداوم و آفرينش حقيقت، به تجارت و بازاري براي مديرت صرف استحاله يافته باشد، اگر تصوير آرماني انسان،  تحت فشار سياست معاصر و سرمايه از سوژه‌اي  خود آيين و تصميم گيرنده كه خود سرنوشت خود را رقم مي‌زند، به موجودي كه يگانه وظيفه‌اش مشاركت در  يك رقابت وحشيانه‌ قدرت و ثروت است، تغيير يافته باشد، تصويري كه  بازار و خاصه نظام‌هاي توتاليتر به تقديس آن مي‌پردازند و به نام آن حيات انساني را از تمامي ارزش‌هايي كه زندگي را شايسته ي زيستن مي‌كنند تهي مي‌سازند، در مقابل هنوز هستند لحظاتي رهايي بخش كه جبر دور باطل حاكميت  را شكسته و از تقليل انسان به وجودي بي‌معنا و كيفيت از طريق تبديل تن به بزنگاه مقاومت، تن مي‌زنند: اعتصاب زنداني اوج چنين موضعي است.


در مثال كنوني، زندانيان سياسي كورد در ايران، با اعتصاب بيش از چهل روز خويش، ثابت نمودند كه مبارزه‌ي حقيقي، مبارزه‌ در راستاي زيستي معني‌دار و كيفي است و انسان چيزي است فراتر از جسمي محض و كنترل جسم نخواهد توانست انسان را از اراده براي « حيات نيك» باز دارد.


 


دوستان، ما به عنوان جمعي از نويسندگان كورد، ضمن اعلام حمايت از  مبارزه و آرمان‌هاي انسانيتان، تجديد عهد با شما، قدر داني  به‌خاطر احياي محتواي ارزشي و انساني  مقاومت مردم خويش، تاكيد مي‌كنيم كه شما عليرغم ناديده انگاري‌هاي  حاكميت، به راستي در سطح نمادين، سياسي، اجتماعي و اخلاقي پيروز شديد و  به اهداف خود رسيديد.


حسب همين موفقيت نيز از شما درخواست مي‌نماييم كه به اعتصاب غذاي خود پايان دهيد، چون جهان به كساني چون شما نياز دارد.


امضاكنندگان:


1-بختيار علي2-شيرزاد حسن 3.عطا نهايي 4.ريبوار سويلي 5.هاشم احمدزاده 6.جبار جمال غريب 7.محمد صالح سوزني 8.آزاد برزنجي 9. هيوا قادر 10.رئوف بيگرد 11.ريبين هردي 12. بهزاد كوردستاني 13.شهاب‌الدين شيخي14بهزاد خوشحالي 15. منصور تيفوري 16. ليلا حسن پور17. محمد ايزدي 18.عطا محمد 19. فرهاد پيربال20.محمد علي توفيقي.


 

1 comments:

دوست شما گفت...

بیشتر به بیانیه های گروههای کمونیستی چند دهه پیش شبیه است. این زندانیها علیه استبداداعتصاب کرده اند یا علیه نظام سرمایه داری؟

ارسال یک نظر