۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

منبع مالی این حجم بالای تبلیغات برای میر حسین از کجا می آید؟

یک سوال مدت ها است ذهنم را مثل خوره در انزوا می تراشد و آن این است که این همه توانایی مالی طرفداران موسوی از کجاست؟ من خبر دارم و می دانم که زمانی مشارکتی ها و مجاهدینی ها پول چاپ نشریه های داخلی شان را نداشتند. اما چه شده که در هنگامه ی انتخابات این ثروت بی کران و بی پایان از کجا آمده است؟.

آقای میر حسین خودش شب گذشته در مناظره ی انتخاباتی با مهدی کروبی از آن جا که در مناظره ی قبلی بهت زده و مسکوت مانده بود و نیز از آن جا که نمی توانست برنامه ای برتر و تواناتر از مهدی کروبی به مردم ارائه دهد، ترجیح داد مناظره را به مناظره ی غیابی با محمود احمدی نژاد تبدیل کند که کروبی هم ناچار همراهی اش بکند.به هر حال نقد مناظره ی موسوی بماند برای یادداشت بعدی، اما در همان  مناظره و در صحبت های پایانی اش از محمود احمدی نژاد خواست



یک سوال مدت ها است ذهنم را مثل خوره در انزوا می تراشد و آن این است که این همه توانایی مالی طرفداران موسوی از کجاست؟ من خبر دارم و می دانم که زمانی مشارکتی ها و مجاهدینی ها پول چاپ نشریه های داخلی شان را نداشتند. اما چه شده که در هنگامه ی انتخابات این ثروت بی کران و بی پایان از کجا آمده است؟.

آقای میر حسین خودش شب گذشته در مناظره ی انتخاباتی با مهدی کروبی از آن جا که در مناظره ی قبلی بهت زده و مسکوت مانده بود و نیز از آن جا که نمی توانست برنامه ای برتر و تواناتر از مهدی کروبی به مردم ارائه دهد، ترجیح داد مناظره را به مناظره ی غیابی با محمود احمدی نژاد تبدیل کند که کروبی هم ناچار همراهی اش بکند.به هر حال نقد مناظره ی موسوی بماند برای یادداشت بعدی، اما در همان  مناظره و در صحبت های پایانی اش از محمود احمدی نژاد خواست که سر چشمه منبع این همه توان مالی برای تبلیغات گسترده را روشن کند و تا حدی هم به منابع آن اشاراتی داشت و گفتند که حدس می زنند از همان پول جابجایی تعرفه های موبایل و جابجایی قیمت شکر و.. باشد.  مشکلی نیست ماهم هم چنان از احمدی نژاد خواهانیم که منابع مالی تبلیغاتی اش را اعلام کند. البته راحت هم می توان حدس زد ساده ترین  گزینه این است که ایشان از منابع مالی دولت و بیت المال خرج می کند.

اما سوال اصلی این است که اگر صادقانه نگاه کنیم حجم تبلیغات میر حسین موسوی به اندازه ی حجم تبلیغات تمامی کاندیداها و شاید بتوان گفت به اندازه ی چندین دوره تبلیغات انتخابات های ریاست جمهوری در ادوار گذشته بوده است. آیا خود جناب میر حسین و طرفداران اش می توانند بگویند که منابع مالی این همه تبلیغات عظیم و حجیم از کجاست؟ ضمن آن که شایعاتی به گوش می رسد که برای 4ساعت تبلیغات خیابانی، مبالغ بالایی پرداخت می شود، که البته بیشتر به شایعه می ماند. اما اگر آن ها هم شایعه باشد. حجم پولی که برای چاپ 70میلیون پوستر، و این همه شال و نوار و بادکنک و سی دی و جزوه و کتاب ....خیلی بیشتر از این هاست که حتا به خیال هم تصور کنیم در توان مالی مشارکت یا مجاهدین است.

راستی این همه پول را چه کسی به شما می دهد؟؟؟؟

لینک مرتبط:انتخابات دهم سال88

8 comments:

احمدپور گفت...

سلام
درود بر شما ایول...

ذبابغ گفت...

تا کور شود هر انکه نتواند دید
: شهاب الدین: طرفداران احمدی نژاد و موسوی ادبیاتشون یکیه؟؟؟ جالبه! فقط دروغ نگفتن کافی نیست

علی رضا گفت...

اول نگاه آزادمنشانه و بی تعصب شما را تحسین می کنم و دوم از اینکه کورد هستید مسرورم

کورش گفت...

من به کسی پول میدهم که منافعم را تامین کند و هوای ما را داشته باشد . این انتخاب سرنوشت ساز است. نه از ان سرنوشت که خاتمی رقم زد .

نسرین گفت...

قطعا کسی که کاندیدای ریاست جمهوری می شود از منابع مختلفی استفاده می کند و حمایت کسانی را می پذیرد. در این حرفی نیست. خیلی از احزاب هم به تناسب خواسته و مطالباتی که دارند و اهداف خودشان هزینه می کنند. کما این که بسیاری از پوسترها و بیلبوردها امضای احزاب را دارند.
اما نکته ای که در این اناتخابات به طور خاص بروز و ظهور کرده نوعی اتحاد طیف های مختلف برای خلاص شدن از یک معضل بسیار آزار دهنده است که البته ایجاد موج و جو هیجانی کشیده شدن به خیابان موجب تسری و مضاعف شدن آمن شده است. و در این راه هزینه های شخصی افراد برای کاندیدا به شدت زیاد بوده است. این امر با شعار انتخاباتی هر فرد یک ستاد و ... هم تشدید شده است.
تمام دوستانی که اطرافم سراغ دارم با وجود وضع مالی متوسط مبالغی را به صورت هفتگی یا روزانه به این امر اختصاص داده اند. از خرید روبان سبز گرفته تا رایت کردن سی دی و خرید بادکنک و ساخت ادوات تبلیغاتی و ...
دوستی دارم که مطمئنم به تنهایی بیشتر از 100 هزارتومان در طول یکی دو ماه گذشته صرف هزینه تبلیغاتی کرده است...
شما فقط به حجم بالای اس ام اس های تبلیغی برای موسوی یا نه به احمدی نژاد توجه کنید. همه اطرافیان من در طول دو سه ماه گذشته حدودا بین 30 تا 50 هزارتومان و بیشتر فقط برای اس ام اس های تبلیغاتی هزینه کرده اند. این اصلا اغراق نیست. شخصا با وجود مشغله فراوان و با وجود این که اعتقاد کاملی به موسوی نداشته ام اما با این حال زحمت و هزینه برگزاری یک همایش در دانشگاه تهران (با دو نفر از دوستان) و فعالیت اینترنتی در اطلاع رسانی و ... را که هزینه زیادی از نظر صرف زمان و منابع مادی برایم داشته متقبل شده ام.
این ها همه نشانه یک اتحاد برای رهایی از یک شر و معضل بسیار خطرناک است.
فقط خواستم بگویم این وجه قضیه را هم ببینید

کورش گفت...

نسرین خانم مانتوهای سبز را که دیگر شما نخریده اید. اهدایی بود قابل ندارد . در ضمن شعر کتیبه مهدی اخوان ثالث را خوانده ای؟

مانیا گفت...

ئه و گۆمه ي كه چيرۆك نووسه كه ي تيا خنكێندرا...

روشنبیر سنج گفت...

به این میگن کار حذبی
فکر کردی همه احذاب مثل اعتمادملی سوری اند و برای این تشکیل شدن که بگن فلانی به حذب اعتقاد داره؟
نه هوچی گر
نه داغ بر دل
نه کور فکر
نه احمدی نژاد

ارسال یک نظر