۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

سطح توقع از مناظره ی کروبی و احمدی نژاد

اگر دقت کنید انگار امید همه ی مردم حتا طرفداران "سبز نمایش" آقای میر حسین موسوی نیز، به این مناظره بسته شده است. طوری که انگار همه، همه ی آن چیزی را که می خواهند بر این باورند که در مناظره ی احمدی نژاد و  کروبی اتفاق می افتد.این امید بیش از حد از سویی به خاطر باور واقعی و  درونی به مهدی کروبی با توجه به شخصیت فردی خودش که دارای صراحت مثال زدنی  و نادر در میان سیاست مداران جمهوری اسلامی ،در گفتن و پافشاری روی موضوعات مورد نظرش است و از سوی دیگر باور درونی به مهدی کروبی و تیم منسجم و قوی اجرایی وی در انتخابات و به طور کلی برنامه های اش برای ریاست جمهوری است. در واقع هیچ تعارفی ندارد که اگر بدون تعصب نگاه کنیم ظاهر امر از سخنوری و توانایی کلامی میر حسین موسوی بر مهدی کروبی حکایت می کرد. اما با توجه به سخنرانی تلویزیونی اول میر حسین که باعث شد بسیاری از کسانی که حتا رنگ عکس خود را سبز کرده بودند همان شب رنگ عکس خود را تغییر دهند و موجی از نا امیدی بین طرفداران موسوی ایجاد کرد و .....






امشب ساعت 22/30 دقیقه قرار است طبق برنامه، محمود احمدی نژاد و مهدی کروبی به مناظره ی انتخاباتی بپردازند. به طرز عجیب و باور نکردنی انتظار طولانی و پر از شور و شوقی برای این مناظره در میان مردم به وجود آمده است.

اگر دقت کنید انگار امید همه ی مردم حتا طرفداران "سبز نمایش" آقای میر حسین موسوی نیز، به این مناظره بسته شده است. طوری که انگار همه، همه ی آن چیزی را که می خواهند بر این باورند که در مناظره ی احمدی نژاد و  کروبی اتفاق می افتد.این امید بیش از حد از سویی به خاطر باور واقعی و  درونی به مهدی کروبی با توجه به شخصیت فردی خودش که دارای صراحت مثال زدنی  و نادر در میان سیاست مداران جمهوری اسلامی ،در گفتن و پافشاری روی موضوعات مورد نظرش است و از سوی دیگر باور درونی به مهدی کروبی و تیم منسجم و قوی اجرایی وی در انتخابات و به طور کلی برنامه های اش برای ریاست جمهوری است. در واقع هیچ تعارفی ندارد که اگر بدون تعصب نگاه کنیم ظاهر امر از سخنوری و توانایی کلامی میر حسین موسوی بر مهدی کروبی حکایت می کرد. اما با توجه به سخنرانی تلویزیونی اول میر حسین که باعث شد بسیاری از کسانی که حتا رنگ عکس خود را سبز کرده بودند همان شب رنگ عکس خود را تغییر دهند و موجی از نا امیدی بین طرفداران موسوی ایجاد کرد و هم چنین ناتوانی دور از انتظار میر حسین در مناظره با احمدی نژاد که با دروغ های مسجل و آشکار به راحتی میر حسین را به گوشه ی رینگ برد، این امید به کروبی بسته شده است. میر حسین در آن مناظره چهره ی مبهوت و ناتوانی از خود نشان داد که اگر چه بخشی از آن طبیعی بود و هر انسانی ممکن است در برابر آن همه وقاحت ودروغ گویی آشکار احمدی نژاد ،بهت زده شود، اما از کسی که قرار است فردا یک مملکت را اداره کند انتظار بسیار بیشتری می رود کسی که از پس این بر نمی آید که وقتی شخصی مثل احمدی نژاد این گونه بی پروا او را با دروغ های اش می ترساند و به عنوان مثال می گوید هیچ روزنامه ای در دولت من بسته نشده؛ تنها و تنها نام چند نشریه را به زبان بیاورد از جمله شرق، هم میهن، ماهنامه ی فیلم و نشریه هفت و...چگونه فردا می خواهد به فرض محال پیروزی ، بر منتقدی و دشمنی به نام احمدی نژاد که بی شک بی کار نخواهد نشست ، مقابله کند؟ دیگر توجیهات بچه گانه و کودکانه و عوام فریبی مثل "نجابت میر حسین" و آرامش ذاتی " و خشمگین نشدن" و مواردی از این دست هم نجات دهنده ی میر حسین نیست. زیرا بیان همان مثالی که گفتم نه خشمگین شدن می خواست و نه هول شدن و نه عملی بود دور از نجابت و شخصیت والای انسانی!!

از این رو این بار انتظار از مناظره ی کروبی تا حدی طبیعی می نماید. اما از سوی دیگر هم غیر از اینکه طرفداران موسوی عمیقا و درونا حداقل برای خالی شدن عقده های شان بر سر احمدی نژاد هم شده به این مناظره دل بسته اند و از سوی دیگر نیز خود آنان نیز می دانند که کاندیدای واقعی اصلاحات مهدی کروبی است  و در واقع کاندیدای ان ها نیز کروبی و تیم و برنامه های اوست ولی به میر حسین می خواهند رای بدهند.

اما چه کنند که رویشان نمی شود که اعتراف کنند که جوگیر شده اند ویا به دستور سران حزبی شان مجبورند در هر حال از موسوی حمایت کنند حتا اگر توان یک سخنرانی تلویزیونی و یک متاظره را نداشته باشد. اما از یک منظر دیگر این سطح توقع ویا بهتر است بگویم  بالابردن  سطح توقع و انتظار از مهدی کروبی کمی موزیانه از سوی  برخی طرفداران میر حسین صورت می گیرد تا سطح توقع را چنان بالا ببرند که نه تنها مهدی کروبی بلکه هیچ کس از پی آن بر نیاید و با این ترفند به بینندگان بقبولانند که دیدید مهدی کروبی هم آن چیزی نیست که می گویند پس بیایید به همین مر حسین نیم بند خودمان اکتفا کنیم.

بنابراین از دید من باید مواظب این نوع نگاه و این سطح از توقع باشیم. زیرا در این برنامه تنها قرار است که دو کاندیدا با یکدیگر در مورد برنامه هایشان صحبت کنند و هر کاندیدایی تنها اگر بتواند برنامه های بهتر و منسجم تری را ارائه دهد و یا از عهده ی بحث ها و کنش و واکنش های غیر قابل پیش بینی که احمدی نژاد استاد آن است بر بیاید پیروز مناظره است.

4 comments:

دنیای حقوقی من گفت...

اقاي ميرحسين از تورم 25 درصدي سخن ميگوييد و امار فقر ميدهيد حال كه دوست و يار غمخوار شما هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه ي خود در سال 69 از فقر مضاعف در دولت شما سخن گفتند : سهم سرانه ما از توليد در سال 67، 23 هزار ريال بود که در اوج خوبي آن نزديک به 40 هزار تومان بوده است، يعني 53 درصد ما داشتيم و هر ايراني در اين دوران 50 درصد فقير شده بود. فقر واقعي يعني اين

دور اول نخست وزيري شما آنقدر فجايع به وجود آورد(خطبه هاي هاشمي رفسنجاني :در دوران مير حسين تورم وضعيت بد اقتصادي فقر و ...) كه در دور دوم رئيس جمهوري وقت نمي خواستند كه موسوي را به عنوان نخست وزير به مجلس اعلام كنند .

اقاي ميرحسين ان جا كه داد سخن گشوديد و از لطمات و خسارت هاي وارده به اقتصاد كشور به دليل بي برنامگي سخن گفتيد به ياد اقتصاد دولت شما فتاديم ان جا كه هاشمي رفسنجاني اقتصاد را ملقب به مريض بودن كرد .


مابقی را در دنیای حقوقی من جستجو کنید!

الهام گفت...

شاهکارهای احمدی نژاد

1- اتنخاب دکتر کردان به عنوان وزیر(بی آبرویی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران)
2- تقلید از طرح کروبی ( یارانه ی 50هزار تومنی)
3- ادغام سازمانهای گردشگری و حج
4- اجازه ورود بانوان به ورزشگاه (اگر این اتفاق در زمان دولت قبلی می افتاد جوراب دولت پرچم می شد)
5- توزیع سیب زمینی مازاد! بین مردم
6- تورم بی سابقه در چند سال اخیر
7- درآوردن صدای اعتراض مراجع معظم تقلید
8- توزیع کارت سوخت(به مطلب صفحه اول روزنامه آفتاب یزد ۲۹ /۲/۸۸ مراجعه شود)
۹- مخالفت با تغییر ساعت رسمی کشور مانند بقیه دنیا
۱۰ - تکذیب شعار" پول نفت باید سر سفره مردم دیده شود"
۱۱- اعلام دوستی مردم ایران ومردم اسراییل! توسط معاون ایشان
۱۲ - آقای رحیم مشایی
۱۳ - منزوی کردن جمهوری اسلامی در روابط بین المللی با اظهارنظرهای غیرکارشناسی و توسعه روابط بین الملل درسطح بسیار بسیار ضعیف ، در مقایسه با دوره قبل ریاست جمهوری
۱۴ - واردات گندم بعد از تلاش دولت قبلی برای خودکفایی در تولید گندم
15 – بی اهمیتی به آموزش و پرورش (وزارت آموزش و پرورش حدودا 2 سال فاقد وزیر بود)
16 -عدم رفع سو ء تفاهم گزارش دیوان محاسبات کشور پیرامون گم شدن دلارهای نفتی
17- عدم اطلاع از ملیت پرتقالهای وارداتی
18- عدم اعلام اسامی متخلفین مالی و مبارزه با مافیای اقتصادی (بجز چندتایی که تو مناظره گفت. اگه راست میگفت باید تو این 4 سال پسر هاشمی و ... رو به دادگاه میکشوند)
19- برطرف نکردن مشکل بیکاری و ازدواج جوانان

الهام گفت...

ارزشی بودن شعاری بيش نيست

اين همه فرياد تاری بيش نيست

پس دفاع از جاعل مدرك چرا؟!

يا كه تجليل از همان مردك چرا؟!

مرجعيت را نديدن تا به كی؟!

دور مردم خط كشيدن تا به كی؟!

در مديريت چرا برنامه نيست؟!

مملكتداری فقط با نامه نيست

وعده دادن تا به كی بی اعتبار ؟!

تا به كی بر چهره قانون غبار ؟!

با بيان ليّن و ارزش مدار

تا به كی بايد نبودن سازگار؟!

مافياي قدرت و ثروت كجاست؟!

آنكه ميگفتيد مي دزدد كجاست؟!

وعده های انتخاباتی چه شد؟!

آنهمه حرف قروقاطی چه شد؟!

پول نفت و حاصل ارزی كجاست؟!

آنهمه فرياد مهرورزی كجاست؟!

تا به كی تهمت اهانت انتقاد؟!

آبروی مومنين دادن به باد

ارزشی بودن فقط گفتار نيست

صد سخن بهتر زيك كردار نيست

لیلا گفت...

khieli lezat bordam az matalebetun...zende baad....baraye etela e maryame aziz migam:
هاله ی نور- علی آبادی - جنتی - کیهان - آمار کذب- رهنورد- ذخایر ارزی-700 میلیون برداشت نامعلوم- پرونده ی اردبیل-درخواست تفحص از دولت - سیاست خارجی -زهرا بنی یعقوب- هولوکاست-تحریم ها- بی احترامی کشورهای اروپایی- خلیج عربی-سانسور فیلمش توسط صدا سیما در مورد هاله.اونجا که محمود رو خفت کرد و گفت اسم 5 کشوری که الگو مدیریت شما رو خواستند رو نام ببر.اونجا که به مغلطه ملا اشاره کرد که ادعایی می کنه اما دیگران باید خلاف اون رو ثابت کنند... چیز هایی رو مطرح کرد که واقعا شجاعت می خواست.مخصوصا اعتراض به رد صلاحیت گسترده ی شورای نگهبان..

ارسال یک نظر