۱۳۸۷ بهمن ۲۸, دوشنبه

دور جدید بازداشت ها و احکام سنگین قضایی

در حالی که عصر دیروز یک شنبه پایگاه خبری دانشجویان دانشگاه آزاد، آزادنا، اعلام کرد کاوه رضایی از فعالین دانشجویی و حقوق بشری ٬ عضو کمپین یک میلیون امضا و سخنگوی موسسین انجمن اسلامی جهاد دانشگاهی همدان و از دانشجویان اخراجی این دانشگاه٬ بازداشت شده است. کاوه رضایی پس از تماس های پی در پی وزارت اطلاعات و تهدید او، به ستاد خبری وزارت اطلاعات هشتگرد رفته بود که....


  در حالی که عصر دیروز یک شنبه پایگاه خبری دانشجویان دانشگاه آزاد، آزادنا، اعلام کرد کاوه رضایی از فعالین دانشجویی و حقوق بشری ٬ عضو کمپین یک میلیون امضا و سخنگوی موسسین انجمن اسلامی جهاد دانشگاهی همدان و از دانشجویان اخراجی این دانشگاه٬ بازداشت شده است. کاوه رضایی پس از تماس های پی در پی وزارت اطلاعات و تهدید او، به ستاد خبری وزارت اطلاعات هشتگرد رفته بود که پس از مراجعه به آن جا، مامورین وزارت اطلاعات با عنوان این موضوع که از وزارت اطلاعات همدان دستور دارند، او را به منزل شخصی اش برده و با جمع آوری وسایل شخصی به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.



این در حالی است که  خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان نیز روز شنبه از بازداشت یک فعال کُرد به نام عارف صلواتی اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی در دهستان صلوات آباد واقع در حومه‌ی سنندج به اتهام ارتباط با احزاب کُردی٬ خبر دادکه طی آن٬نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل این فعال کُرد پس از بازرسی و تفتیش منزل تعدادی کتاب، کیس کامپیوتر و وسابل شخصی وی را همراه خود بردند. يكی از اعضای خانواده عارف صلواتی با اعلام اين خبر به خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان گفت: نیرو های لباس شخصی نیمه‌های شب بدون ارائه‌ی حکم قضایی وارد منزل شده و وی را به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کُردی بازداشت نمودند.



 این خبرگزاری در خبر دیگری نیز هم چنین به حکم۱۰سال حبس برای شهروندان تهرانی نیز اشاره کرده که طی آن٬ شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اسلامی تهران 5 شهروند معترض تهرانی به نام‌های سمیه (سوزان) زندلشنی، سعید قائد رحمت (حسام مهربد)، محمدرضا میرزایی، ناصر دادودپور و سیاوش طراقه را جمعاً به 10 سال حبس تعليقی محکوم نمود.


از سوی دیگر در به گزارش کمیته ی گزارش گران حقوق بشر٬ شعبه یک دادگاه انقلاب همدان، روز 30/10/87 در جلسه ای غیرعلنی و بدون حضور وکیل و هیأت منصفه، محمد صیادی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان را به شش سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرد.


به گزارش این کمیته٬ قاضی خزایی رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب درحالی این فعال دانشجویی را طبق مواد 498، 500، و 514 قانون مجازات اسلامی به اتهام برهم زدن امنیت داخلی کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی مجموعاً به شش سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد که در سراسر جلسه، دادگاه به تفتیش عقاید متهم پرداخته و او را به علت عقایدش تحت تحقیر و فشار قرار داد. محمد صیادی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا، پیش از این توسط کمیته انضباطی دانشگاه به یک ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده بود و در اواخر شهریور ماه سال جاری نیز به مدت سه روز در بازداشت وزارت اطلاعات به سر برد.


این در حالی است که همگی از اجرای حکم غیر عادلانه ی  سه سال زندان٬عالیه اقدم دوست برای شرکت در یک تجمع مسالمت آمیز با خبرشده ایم. هم چنین بنا به اخبار  وگزارش های غیر رسمی  ای که توسط زندانیان از زندان به بیرون درز کرده جواد علیزاده تحت شدید ترین شکنجه ها و بازجویی های قرار دارد.


ظاهرا نه تنها مناسبت انقلابی ماه  و نیز نزدیک شدن به فضای انتخاباتی٬ که معمولا شاهد فضای بازتری هستیم در این ایام٬هیچ تاثیری در عطوفت مسولان در برخورد با مردم و شهروندان نداشته٬ بلکه روند بازداشت ها و احکام قضایی شدت و حدّت بیشتری پیدا کرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر