۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

جو سیاسی نیست اگر سیاسی‌اش نکید -برای امدادگران اجتماعی بازداشت شده‌ی زلزله‌ی آذربیاجان


«اگر در بی عدالتی‌های بی طرف هستید بدانید طرف ستمگر را گرفته‌اید»
(دزموند توتو)


خیلی صادقانه بگویم.. تا به حال برخی رفتارهای پنهان وآشکار برخی دوستان عزیز اصلاح طلبم و البته بیشتر میشه گفت « هوادارن و کارگزاران مجازی اصلاح طلبان» را در «دفاع از جمهوری اسلامی» می‌دیدم، استدلال‌ها و بهانه‌های قبلی شان در مورد مسائل سیاسی تا حدی برایم قابل قبول بود. یعنی قابل قبول نه این‌که من دفاع آن‌ها را قبول داشته باشم بلکه با توجه به وابستگی تشکیلاتی، خانوادگی، اقتصادی،سیاسی و گاهی هم احساسی و عاطفی نسبت به اصلاح طلبان، برای من قابل قبول بود که چنین رفتار کنند. زیرا اصلاح‌طلبان ساختاری(درون حاکمیتی) تنها در صورت وجود نظامی به نام جمهوری اسلامی امکان حضور در عرصه‌ی سیاسی به عنوان تنهانیروی متشکل و تنها گزینه‌ی ممکن برای پوزیسیون و اپوزیسیون بودن را دارند. بنابراین این دوستان با چنین علقه‌ها و علاقه‌هایی خیلی طبیعی است که تحت هر شرایطی به نام اصلاح طلبی از جمهوری اسلامی هم ضمنی دفاع کنند. خیلی هم برای دفاع‌شان و دیدگاه‌شان حتا احترام قایل بوده‌ام و خودم نیز معتقدم هم‌چنان و هنوز تا سرحد امکان راه اصلاح را باید پیمود و پیمود و پیمود....
اما این ‌که دیگر در مقابل حمله به زلزله زده‌ها و امدادرسانان اجتماعی و مدنی به زلزله‌زدگان با کمال آرامش از جمهوری اسلامی دفاع کنیم و از نیروی انتظامی و اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی دفاع کنیم و یا حتا آن ها را همسنگ و هم کفه ،با نیروهای بدنه‌ی جنبش اجتماعی و نیز عده‌ای از دانشجویانی که به کمک مردمی رفته‌اند که به گواه عالم و آدم کمترین کمک‌رسانی را به این مردم کرده است،قرار دهیم، بی انصافی و غیر عقلانی‌ترین رفتار ممکنی است که ممکن است از این دوستان سر بزند.
این‌که این عادت را کرده‌اید که «تحت هر شرایطی در برابر هر نیرویی از جمهوری اسلامی دفاع کنید» باید مواظب سابقه‌ی رفتاری خودتان و خودمان نیز باشید و باشیم.

این ‌که شما از تجاوز و عملیات تروریستی جمهوری اسلامی در کشورهایی چونن عراق و سوریه تحت هر شرایطی دفاع می‌کنید. این‌که برای گروگان‌هایی که به تایید خود وزارت خارجه‌ی دولت کودتایی، از افراد سپاه هستند، اما شما آن ها را « زايرانی بی گناه» قلمداد می‌کنید، این‌که از حق آن‌ها برای دفاع و دادگاهی عادلانه بیانیه می‌دهید اما عوضش تمامی زندانیان سیاسی غیر اصلاح طلبان را با دیده‌ی شک و تردید و در نهایت مهربانی با اغماض می‌نگیرد و هرگز برای زندانیان سیاسی بلوچ و عرب و ترک و کورد یک بیانیه ندادید که طبق کدام دادگاه صالحه آن‌ها تروریست هستند که هیج بلکه خودتان نیز در استاتوس‌ها و وبلاگ‌ها و فیس بوک‌هایتان آن‌ها را تجزیه طلب و تروریست و .... خطاب می‌کنید و به نام تمامیت ارضی و مرزی و هر مرض دیگری هر مجازات و مرضی را در حق آن‌ها شایسته می‌دانید و یا سکوت می‌کنید قبول... باشه.. موافقم...در هر صورت بدون شک منافع شما که خیلی هم برعقلانیتی سیاسی مبتنی است که آن‌ها را محافظت کنید. قبول...

اما این‌‌که دیگر در مقابل مردم بی دفاع زلزله زده و نیز مردمی که به کمک همنوعان خودشان رفته‌اند از نیرو‌های امنیتی و انتظامی دفاع کنید و با بهانه‌‌های ننه من غریبم بازی که « آی جو سیاسی نشود» باید «تکلیف روشن شود»، «باید سهم طرفین این ماجرا مشخص شود» و بهانه‌ی شیرین‌تر و مهربان‌تر از دایه‌ای به نام این‌که « به نفع مردم زلزله زده نیست»؟؟؟؟؟!!!!! امدادگران اجتماعی و مدنی را در بوته‌ی شک و تردید قرار داده و به نوعی راهی برای توجیه رفتار نیروهای امنیتی و انتظامی باز کنید خداییش دور از انصاف است.

می‌گویید به نفع مردم نیست جو سیاسی نشود. سوال مشخص من این است که این مردم چه کسانی هستند.؟ آیا آن‌ها که رفته بودند به مردم کمک کند و الان بیش از یک هفته است از کار و بار و زندگی و جان و مال خود گذشته‌اند و وظیفه‌ای که بر عهده‌ی همان جمهوری اسلامی محبوب شماست، را دارند انجام می‌دهند آیا مردم نیستند؟ آیا آن‌ها که زلزله زده بودند و این افراد به آن‌ها کمک می‌کردند« مردم» نبودند؟ آیا این‌که عده‌ای از افرادی که درحال کمک رسانی به زلزله زدگان بوده‌اند و بازداشت شده‌اند جزو حوداث و اتفاقات همین جریان زلزله نیست؟ که باید خبرهایش منتشر شود. اگر این خبرها منتشر شود جز این‌که‌ آبروی جمهوری اسلامی رفته است چه اتفاق دیگری افتاده است که می‌گویید قضیه را سیاسی نکنیم؟ کجای قضیه سیاسی است؟ مگر کسی از حزبی؟ گروهی؟ دسته‌ای؟ شخصیتی؟ جناحی سیاسی حرف زده است؟ اصلا مگر حتا کسی پای خاتمی و احمدی ‌نژاد و موسوی و کروبی و مسعود رجوی و رضا پهلوی را به میان آورده است؟ آیا گروه بازداشت شده که اتفاقا از طیف‌های مختلف فکری هستند و اکثرشان نیز فعالان مدنی هستند و نه فعالان سیاسی، در طول کمک رسانی‌شان فعالیتی سیاسی کرده‌اند؟ آیا حتا نوار سبزی نشان داده‌اند در عکس‌هایشان؟ آیا تصویری سیاسی را منتشر کرده‌اند؟

آیا به جز این است که حکومت می‌خواست و می ‌خواهد آن‌ها را که از مردم و در میان مردم و به شیوه‌ای «مردمی» به مردم زلزله زده کمک می‌کردند، از میان مردم حذف کند و آن‌ها را با بازداشت کردن از حوزه‌ی « مردم» به حوزه‌ی زندانی سیاسی انتقال دهد و مردم ما هم به نام عدم سیاسی بودن باید از آن‌ها دوری کنند. آیا درست است که ماهم دقیقا در راستای خواسته‌ی حاکمیت عمل کنیم و فوری آن‌ها را حذف کنیم و بگوییم که خوب این قضیه سیاسی است پس آن‌ها را ول کنیم بریم سراغ بقیه‌ی ماجرا که مردمی است؟ ...آیا آن‌ها تا لحظه‌ی قبل بازداشت بخش اصلی جریان کمک رسانی مردمی به اصل ماجرا نبودند که حالا تبدیلشان کنیم به فرع ماجرا؟؟؟؟؟
باور کنید هر رفتاری و هر حرکتی انصاف باشد این رفتار با امدگران اجتماعی و مدنی به خاطر این‌که حکومت با آن‌ها رو به رو شده و نه آن‌ها با حکومت ، بابا انصافتون رو شکر آخه این بنده خدا‌ها چه حرکت سیاسی کرده‌اند که متهمشان می‌کنید به سیاسی شدن و سیاسی بودن، در حالی که هنوز خود جمهوری اسلامی آن‌ها را به سیاسی بودن متهم نکرده است. واقعا انصاف نیست به هرچه معقتید دور از انصاف است. به جان تمامی احزاب و افراد و افکار اصلاح طلب، به جان خود جمهوری اسلامی قسم دور از انصاف است....
آن‌ها نیز مردمی هستند

0 comments:

ارسال یک نظر