۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

من کورد و دختر اسرائیلی

دختر اسرائيليه مى گه چقدر قيافه ات شبيه اسراييلى هاست.. مى گم دِ بيا همينمون مونده تبليغات حكومت هاى تركيه و جمهوري اسلامي رو در مورد ارتباط كورد و اسرائيل با اين حرفا پُر رنگ كنى:)) می‌گه ناراحت شدی؟ می‌گم نه.. می‌گه ولی خوشحال هم نشدی .. گفتم خوب خوشحالی هم نداره؟  گفت ولی این یک « کامپلیمنته‌» ها... گفتم برای اسرائیلی ها؟. گفت  واوووو... نه خیر برای کوردها؟.. گفتم بنده چنین حسی ندارم... خلاصه کمی خندیدیم و هرجاشم من نمی تونستم بگم دوستام   ترجمه می‌کردند.
 بعد حرف مياد و ميره از كوردها مى‌پرسه و مى رسه به اينكه آيا كوردها از نظر اعتقادي مشكلي دارند با يه غير كورد ازدواج كنند؟ مي گم به طور كلى نه مگر برخى خانواده هاى به شدت مذهبى كه خيلى هم درصد بالايي ندارند اساسا تعصب مذهبى خيلي قوي نيست بين كوردها چون انواع و اقسام مذاهب رو دارندو هميشه تحت حكومت دولت ها و كشورهايي بوده اند، كه هركدام از مذهب خاصي طرفدارى كرده اند و كوردها متوجه شده اند كه تعصب مذهبى بخش اعظمش حاصل سياست حكومت هاست. مثلا ايران از زمان صفويه از شيعه و ديگر كشورها در زمان عثماني از سنى ها و در زمان هاى ديگر از علويت و سكولاريسم و سنى و ... حمايت كرده اند یا اصلا همین دین یهود هم دیگر سیاسی شده است چون حکوت اسراییل اساسا معنا و مدافع این دین شده است ..بعد به كمك دوستانى كه انگليسيشون بهتره توضيحات بيشتر ميشه، آخرش ميگه "خوب جمعيت كوردها اينجوري كه كم ميشه" ، مى گم چرا؟ مى گه آخه اگه مثلا من با يه غير يهودي ازدواج كنم بچه ى من يهودى محسوب ميشه..به دوستم مى گم كه يه جورى كه بد برداشت نكنه بهش بگو كه يه تفكر يهودي يا شايدم اسراييليه، چون براى يهود بودن بايد مادر يهود باشد. اما كوردها چنين تعلق خاطر شديدي ندارند دوما به دليل عقايد پدرسالارشون، بدون شك بر اين باور خواهند بود كه بچه از باباست و خيلى نگران نيستند:))
بازم ادامه مى ده به دوستم گفتم ببين بهش بگو اصولا ما كوردها همين جوريم زيادى هستيم واسه همين هى قتل و عاممون مى كن:)) از طرف من شما از هر كوردى بچه دار شدين جد و آباد پدرى بچه هم مال شما، چيكار كنيم اين هنه كورد رو، تو اين چهل ميليون زايديم فعلا ، حالا غم اين يكى بچه رو داشته باشيم:))

0 comments:

ارسال یک نظر